Cursussen

Basis cursus fotografie
Een scherp oog, een creatieve geest en gevoel voor timing zijn de eigenschappen die ervoor zorgen dat je mooie foto’s maakt. Maar op een gegeven moment merk je dat je meer nodig hebt om te groeien als fotograaf. Enkel talent is niet voldoende. Je wilt je camera beter begrijpen en bepaalde foto’s kunnen maken die tot op heden nog niet gelukt zijn.

In deze basiscursus fotografie voorzien we je van praktische handvatten en technische kennis waarmee je het beste uit jezelf én uit jouw digitale camera haalt. Geschikt voor fotografieliefhebbers met bijna alle soorten digitale camera’s. Laat de techniek je niet langer beperken. Ontdek hoe je de belangrijkste mogelijkheden van jouw camera juist voor je kunt laten werken!

Lightroom voor beginners

Lightroom is al sinds 2007 het programma voor het beheren en bewerken van foto’s. Veel beroeps- en amateurfotografen werken het liefst met Lightroom omdat het veel werk uit handen neemt. Met Lightroom kan je bijna alles regelen: vanaf het importeren van je foto’s op je computer tot aan het presenteren en printen van je uiteindelijke keuze.

Tijdens deze starterscursus leer je in een aantal lessen hoe Lightroom werkt, wat de sterke punten zijn van het programma, maar vooral hoe jij ermee kan werken. Het is vooral voor je bedoeld als het antwoord geeft op de volgende vragen:

• Heb je nog geen ervaring met een fotobewerkingsprogramma?

• Staan je foto’s overal en nergens op je computer of harde schijf?

• Wil je eigenlijk niet bewerken maar mis je toch iets in je foto’s?

• Fotografeer je in jpeg+Raw maar heb je geen idee wat je nu met je Raw-bestanden moet doen?

• Vind je het lastig om je foto’s te selecteren?

Heb je nog geen Lightroom op je computer dan kan je Lightroom CC Classic aanschaffen via de Adobe website of Lightroom 6 kopen via een Fotospeciaalzaak of op internet. Lightroom 6 is de laatste standalone versie die Adobe op de markt heeft gebracht en is nog steeds te gebruiken. Twijfel je over aan te schaffen versie? De eerste les kun je volgen door een testversie van Lightroom CC Classic te downloaden op de dag van de eerste cursusles.

Beide cursussen zijn voor leden en niet-leden. Het aanmelden kan via info@fotograafmarco.nl. Het is kosteloos voor leden en 50 euro voor niet-leden.

WhatsApp Image 2024-01-02 at 20.37.41 (1).jpeg